ԲԼՈԳ | ԱԶԱ ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ | ԽԱՂ-ՎԱՐԺՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

Նկարած դեմք

Տարիք՝ 3-6 տարեկան
Նպատակ՝ զարգացնել ինքնաճանաչումը, ինքնարտահայտումը, երևակայությունը և մանր մոտորիկան
Ողջույնի արարողակարգ
Ընթացք.
Տարբերակ 1։ Դասավորեք գունավոր մատիտները կամ գունաներկերը գետնին կամ սեղանի վրա, մոտ դրեք հայելին, որպեսզի երեխան կարողանա տեսնել, թե ինչ է անում։ Առաջարկեք երեխային իր երևակայության միջոցով ներկել դեմքը, այնուհետև հորինել պատմվածք տվյալ անձնավորության վերաբերյալ, ում նա վերածվել է։ Ցանկության դեպքում՝ երեխան կարող է ներկայացում կամ դերախաղ ցույց տալ։
Տարբերակ 2։ Ինքներդ ներկեք երեխայի դեմքը՝ ընթացքում չթողնելով, որպեսզի նա նայի հայելու մեջ։ Ներկելուց հետո թույլ տվեք երեխային նայել հայելու մեջ և հարցրեք, թե ինչո՞վ է տարբերվում իր կողմից ներկված դեմքը ձեր ներկվածից։
Զգուշացում։ Օգտագործեք միայն ոչ թունավոր ներկեր, որոնք նախատեսված են երեխաների համար և հեշտությամբ մաքրվում են։

Առյուծ արքան

Տարիք՝ 5-10 տարեկան
Նպատակ՝ վախերի հաղթահարում
Ողջույնի արարողակարգ
Ընթացք՝ Յուրաքանչյուր երեխա ընտրում է իր համար որևէ կենդանու կերպար (արջ, նապաստակ և այլն)։ Խմբավարը հանդես է գալիս Առյուծ արքայի դերում։
Խմբավարը ներկայացնում է այլաբանություն՝ կապված «վախ» հույզի հետ․ «Մի անտառում ապրում էին․․․(թվարկել ընտրված կենդանիների անունները)։ Բոլոր կենդանիներն էլ ունեին ինչ-որ վախեր, որոնք իրենց շատ-շատ անհանգստացնում էին։ Մի օր բոլոր կենդանիները հավաքվեցին և որոշեցին գնալ Առյուծ արքայի մոտ ու խորհուրդ հարցնել, թե ինչ անեն, որ իրենց վախերն անցնեն։ Նրանք գնացին Առյուծ արքայի մոտ, մեկ-մեկ մոտեցան առյուծին և պատմեցին իրենց վախերի մասին։ Առյուծ արքան յուրաքանչյուրի ականջին ինչ-որ բան շշնջաց»։
Հեքիաթը կարդալուց հետո այն խաղարկել։ Երեխաները հերթով մոտենում են «Առյուծ արքային» և պատմում իրենց վախի մասին։ «Առյուծ արքան» ուշադիր լսում է յուրաքանչյուրին և խորհուրդներ է տալիս։ Վերջում կազմակերպվում է քննարկում։
Քննարկումն ուղղորդող հարցեր.
• Ի՞նչ ասաց Առյուծ արքան:
• Կհետևե՞ն, արդյոք, կենդանիները նրա խորհրդին:
• Ինպե՞ս են կենդանիներն զգում իրենց հիմա։

Բացասական հույզերն անձրեվի կաթիլների պես հեռանում են

Տարիք՝ 6 տարեկանից բարձր
Նպատակ՝ սեփական հույզերի կառավարում
Ընթացք՝ Հոգեբանը երեխայի հետ նկարում է անձրևանոց և անձրևի խոշոր կաթիլներ՝ ինչպես պատկերված է նկարում, որից հետո առաջարկում է անկյունում գրել այն բացասական հույզերը, որ ունեցել է և խոսում է դրանց մասին, ապա՝ յուրաքանչյուրին գույն է տալիս։ Այնուհետև, ըստ այդ գույների ներկում է անձրևի կաթիլները։

Որտեղ ինչ եմ զգում

Տարիք՝ 6 տարեկանից բարձր
Նպատակ՝ սեփական հույզերի կառավարում
Ընթացք՝ Հոգեբանը երեխային առաջարկում է գունավորել աղյուսակը, որտեղ գրված են «տխրություն», «ուրախություն», «վախ», «բարկություն», «սեր»՝ յուրաքանչյուր բառին որևէ գույն տալով։ Այնուհետև մարդուկին պետք է ներկել ըստ այդ հույզերի: Կարելի է ոչ միայն ներկել, այլև՝ հույզին ինչ-որ տեսք տալ։ Ընթացքում հոգեբանը կարող է երեխային հարցնել՝ արդյո՞ք հույզը ցավ է պատճառում մարդուկին, թե՞ այն դուր է գալիս նրան, ե՞րբ է մարդուկն ունեցել այդ հույզը և այլն։

Խաղ «անձրեվ»

Տարիք` կրտսեր դպրոցական
Նպատակ՝ սեփական հուզական վիճակի գիտակցում և արտահայտում, ծանոթացում «ուրախություն» հույզի հետ, խմբով աշխատելու ունակության զարգացում։
Ընթացք՝ Խաղավարն առաջարկում է երեխաներին շրջան կազմել, կանգնում է շրջանի ներսում և ասում․ «Այժմ մենք որոշ շարժումների օգնությամբ պետք է ներկայացնենք «հորդառատ անձրև։ Դրա համար ձեզանից յուրաքանչյուրը պետք է կրկնի այն շարժումը, որը ես կցուցադրեմ։ Կարևոր պայման է, որպեսզի ոչ ոք չսկսի շարժումները կատարել այնքան ժամանակ, քանի դեռ չեմ կանգնել իր դիմաց և ցուցադրել այն շարժումը, որը պետք է կատարի»։
«Հորդառատ անձրև» ներկայացնելու համար անհրաժեշտ է ճիշտ հերթականությամբ կատարել հետևյալ շարժումները․
• մատներով ճտտացնել, որ նմանվի անձրևի կաթկթոցի ձայնին,
• ձեռքերի ափերը շփել միմյանց,
• ձեռքերով հարվածել ազդրերին,
• ձեռքերով հարվածել ազդրերին և ոտքերով դոփել հատակին։
Արդյունքում ստացվում է «հորդառատ անձրև», այնուհետև՝ վերոնշյալ հրահանգները կատարում ենք հետընթաց հերթականությամբ, որպեսզի «անձրևը» դադարի։

Skip to content