Հոգեբանի աշխատանքային գործունեություն
ՀՄԿ կենտրոնում հոգեբանը աշխատանքներ է իրականացնում երեխաների և նրանց ծնողների հետ, ովքեր ունեն կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք, ինչպես նաև համագործակցող մասնագետների հետ աշխատանքներ է տանում երեխաների հոգեբանամանկավարժական խորացված ուսումնասիրման անհատական և անձնային ներուժային հնարավորությունների բացահայտման գործընթացում։
Հոգեբանը աշխատանքներ է իրականացնում երեխաների հոգեկան առողջության և անձի կայացման ու զարգացման ուղղությամբ։ Բացահայտում և կանխարգելիչ աշխատանքներ է իրականացնում անձի հոգեկան գործընթացների և շեղումների ուղղությամբ։ Խորհրդատվության և վերականգնողական միջոցներով օգնում է երեխայի հոգեկան առողջության հետ կապված խնդիրների շտկման գործընթացում։
Սոցիալ-հոգեբանական բնույթի խնդիրների լուծման նպատակով մտավոր և ֆիզիկական տարբեր կարողություններ ունեցող երեխաների նկատմամբ կիրառվում են համապատասխան հոգեախտորոշիչ մեթոդներ, որոնց արդյունքում առկա խնդրին տրվում է համապատասխան լուծում։
- Պարաշարժողական թերապիա
Մանկավարժության և հոգեբանության արդի խնդիրներից է երեխաների հոգեկան, մտավոր, ինչպես նաև` ֆիզիկական զարգացման գործընթացում նոր, ավելի արդյունավետ մեթոդների ներմուծումն ու կիրառումը: Հոգեբաններն ու մանկավարժները փաստում են, որ երեխայի մտավոր և հոգեկան զարգացումը սերտորեն կապված է նրա շարժունակության զարգացման հետ:
Շարժումը բնական միջոց է երեխայի աշխարհընկալման և սեփական «ես»-ի ճանաչման համար: Այդ իսկ պատճառով նրանք սիրում են խաղալ, շարժվել, վազել և ինքնաբուխ պարել: Հետևելով մեծերին, կրկնելով և կատարելագործելով սեփական շարժումները`երեխան սովորում է զգալ, ընկալել և հաստատել կապը շրջակա միջավայրի հետ: Այսօր երեխաների հետ աշխատանքում իր նշանակալի տեղն է զբաղեցնում պարաշարժողական թերապիան: Հաճախ հանդիպում են երեխաներ, որոնց մոտ դիտվում են՝
- ուշադրության անբավարարություն
- շարժողական անփութություն
- ցրվածություն
- գերլարվածություն
- ինֆանտիլիզմ
- խոսքի զարգացման տարբեր խնդիրներ
- գերակտիվություն
- հուզական լարվածություն
- վարքի շեղումներ և այլ խնդիրներ:
Պարաշարժողական թերապիան իր դրական ազդեցությունն է թողնում ԿԱՊԿՈՒ երեխաների հետ աշխատանքում։
Պարը և շարժումը համարվում է «մարմնի լեզու», որով կարող են հաղորդակցվել բոլորն` առանց բացառության, այն զգացմունքների արտահայտման, հոգեբանական խնդիրների լուծման, մկանային լարվածության կարգավորման, անձի լիարժեք ձևավորման և զարգացման մատչելի ու արդյունավետ միջոց է:
Պարային թերապիան և պարային խաղերը տալիս են երեխային հնարավորություն՝
- վերարտադրել սեփական ագրեսիան և վախը
- խաղարկել սեփական արտաքին և ներքին զգացողությունները, որոնք օգնում են ավելի լավ հասկանալ սեփական «ես»-ը և իր ներքին աշխարհը
- միասին վերապրել հուզող իրավիճակներ այլ երեխաների և մեծահասակների հետ
- զարգացնել ստեղծագործական հմտությունները, փորձարկել սեփական մարմնով և շարժումներով
- զարգացնել էսթետիկ զգացողությունները և ստանալ զգայական բավարարվածություն և ուրախություն սեփական մարմնի զգացումից: